loading...
آشنایی با خواص و مضرات گیاهان
آیماه بازدید : 444 دوشنبه 1395/11/04 نظرات (1)

خواص ترب سیاه

ترب سياه دوست دستگاه گوارش و کبد است.

در طب گياهي و سنتي ترب سياه شهرت زيادي براي حفظ سلامت روده‌ها دارد.

از ساليان قبل خواص ترب سياه روي سيستم گوارشي و به ويژه براي تنظيم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است.

به اين ترتيب که اين ترب باعث افزايش ترشح و دفع صفرا مي‌شود.

نقطه‌ي قوت ديگر ترب سياه اين است که باعث سم‌‎زدايي از کبد مي‌شود.

زماني که به عنوان مثال داروي زيادي مي‌خوريد بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدايي از اين عضو حساس بدن باشيد.

اين ترب همچنين خاصيت مليني جزيي نيز دارد.

توجه داشته باشيد در صورت انسداد مجاري صفراوي نبايد از ترب سياه استفاده کرد.

شربت ترب سياه براي مقابله با سرفه

امان از زماني که سرفه‌هاي پي در پي راه نفس آدم را بند مي‌آورد. در اين صورت هيچ‌چيز به اندازه‌ي ترب سياه يک درمان مفيد و طبيعي نيست. شربت ترب سياه باعث مي‌شود که مخاط برونشيت روان شده و دفع شود. به همين دليل هم براي درمان سرفه و مشکلات تنفسي فوق‌العاده است.

روش مصرف

ترب سياه را شسته و پوست بگيريد و سپس خرد کنيد. ترب‌هاي خرد شده را کف ظرف بچينيد و روي آن را با يک لايه‌ي نازک شکر يا قند بپوشانيد. اجازه دهيد به مدت يک روز بماند تا شربت آن دربيايد. شربت به دست آمده را در يک پياله ريخته و روزانه 4 تا 6 قاشق ميل کنيد.

ترب سياه شهرت زيادي براي حفظ سلامت روده‌ها دارد.

از ساليان قبل خواص ترب سياه روي سيستم گوارشي و به ويژه براي تنظيم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است. به اين ترتيب که اين ترب باعث افزايش ترشح و دفع صفرا مي‌شود توجه توجه شربت به دست آمده را بيش از 48 ساعت نگهداري نکنيد. در صورت انسداد مجاري صفراوي از ترب سياه استفاده نکنيد.

ترب سياه براي عيد و روزهاي جشن عيد نزديک و بساط مهماني و پرخوري در پيش.

خوشبختانه ترب سياه پشت آن ظاهر سياه و گوشت آب‌دار و کمي تند خود حاوي ترکيبات بسيار قوي مي‌باشد که کبد را تقويت و تميز کرده و عملکرد صفرا را کنترل مي‌کند. براي همين هم براي روزهاي جشن و سروري که رژيم را فراموش مي‌کنيد و حسابي دلي از عزا در مي‌آوريد خوب است. بالاخره بعد از پرخوري و مصرف انواع مواد غذايي چرب و شيرين بايد صفايي به کبدتان بدهيد.

روش مصرف

يک هفته قبل از روزهاي عيد يا يک هفته بعد از آن حتماً يک عدد ترب سياه خام ميل کنيد. توجه داشته باشيد در صورت انسداد مجاري صفراوي نبايد از ترب سياه استفاده کرد.

براي رفع خستگي بچه‌ها

ترب سياه سرشار از ويتامين C مي‌باشد براي همين هم با خستگي مقابله مي‌کند. مي‌توانيد به کودکان بالاي سه سال شربت ترب سياه بدهيد تا خستگي گذراي آن‌ها از بين برود.

چگونه ترب سياه خوب انتخاب کنيم؟

موقع خريد ترب‌هايي را انتخاب کنيد که کاملا سفت، سالم، بدون زدگي و بدون لک باشند. توجه داشته باشيد که مي‌شود به مدت چند هفته ترب سياه را در يخچال نگهداري کرد البته به شرط اينکه آن‌ها را نشسته باشيد و داخل يک کيسه‌ي پلاستيکي سوراخ‌سوراخ نگهداري کنيد.

ترب از نظر طب قديم ايران گرم و خشک است و از زمان‌هاي بسيار قديم براي درمان بسياري از بيماري‌ها به کار مي‌رفته است. ترب براي دفع سنگ‌هاي صفراوي مفيد است. ترب براي درمان نقرس و روماتيسم مفيد است.

برگ ترب اگر با غذاخورده شود به هضم غذا کمک مي‌کند.

آب برگ ترب براي تقويت چشم مفيد است.

ترب براي درمان يرقان مفيد است.

تخم ترب درد را تسکين مي‌دهد.

در صورت مسموميت غذايي مقداري تخم ترب را همراه با سکنجبين به بيمار بدهيد، باعث استفراغ مي‌شود و معده را پاک مي‌کند.

براي مداواي زخم‌هاي بدن از ترب و عسل ضماد تهيه کرده و روي زخم بگذاريد.

دم کرده ترب ادرارآور است و براي درمان حبس البول به کار مي‌رود.

تخم ترب ادرارآور و قاعده‌آور است.

دم‌کرده ريشه ترب تقويت‌کننده بدن است.

مقابله با سنگ کليه با ترب

براي دفع سنگ کيسه صفرا و سرفه‌هاي تشنج‌آور از ترب به صورت زير استفاده کنيد:

در يک ترب بزرگ حفره ايجاد کرده و همچنين در ته آن هم سوراخ ريزي به وجود آوريد، به طوري که آب قطره‌قطره از آن خارج شود. سپس مقادير شکر در حفره ريخته و آن را با آب پر کنيد و ترب را در دهانه شيشه يا استکاني قرار دهيد که آب آن قطره‌قطره از سوراخ ريز ته ترب خارج‌شده و در داخل شيشه يا استکان پر شود. اين آب را چند بار در روز بنوشيد.

ترب و خواص درماني ديگر

خوردن تخم ترب ترشح شير را زياد مي‌کند.

خوردن ترب رنگ چهره را باز مي‌کند.

جوشانده ترب براي درمان اسهال خوني مفيد است.

تخم ترب اشتهاآور است.

براي از بين بردن تب تخم ترب را دم کرده و به بيمار بدهيد.

تخم ترب به صورت ضماد براي ورم پستان در مادران شيرده استفاده مي‌شود.

مضرات

اسراف در خوردن ترب موجب دل‌پيچه شده و براي دندان و گلو مضر است.

ترب به دليل داشتن ترکيبات گوگردي به عنوان ضدباکتري، ضد قارچ و ضد ويروس عمل مي‌ کند و مانع از بروز عفونت هاي راه تنفسي و مجاري ادرار مي‌ شود.

ترب سياه مانع بروز سنگ مثانه مي‌ شود، به‌ علاوه از انسداد مجاري تنفسي جلوگيري مي ‌کند.

ترب سياه علاوه بر اينکه کليه را فعال ميکند و همچنين باعث پودر شدن سنگ کليه به ويژه سنگ هاي اگزالات کليسم(Calcium oxalate) مي شود

دقت کنيد که حتما بعد از غذا بخوريد شما براي دفع سنگ کليه مي توانيد آب ترب سياه را بگيريد سپس روزي يک ليوان ودقت کنيد که حتما بعد از غذا بخوريد(به علت خاصيت بازي ترب توصيه مي شود از مصرف زياد آن پرهيز کنيد چرا که پرز هاي روده را از بين ميبرد و همچنين به علت دير هضم بودن نفاخ است و نفخ زياد باعث درد بيشتر سنگ کليه مي شود..

و نيز محتواي قابل توجه ويتامين C و ويتامين ‌هاي گروه B در ترب منبع خوبي براي پيشگيري ازکمبود اين ويتامين خصوصا در افراد سيگاري که نياز به اين ويتامين در آن ها بالا است، را جبران ميکند

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
توصیه اگر درحال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی را دارید حتما پزشکتان را در جریان بگذارید؛ چرا که تداخل دارویی ممکن است به ضررتان باشد. بعد از باز کردن بسته گیاه دارویی،بلافاصله آن را درون یک شیشه دردار و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. حتی الامکان از داروهای گیاهی بصورت دمنوش استفاده کنید مگر آنکه شکل دیگری از استعمال آن توصیه شده باشد. با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 189
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 170
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 77
  • بازدید هفته : 1,242
  • بازدید ماه : 4,611
  • بازدید سال : 33,099
  • بازدید کلی : 284,157
  • کدهای اختصاصی



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    sa2022 elect6555

    الکسا