loading...
آشنایی با خواص و مضرات گیاهان
آیماه بازدید : 471 یکشنبه 1395/04/13 نظرات (0)

خواص هندوانه

 هندوانه منبع غني ويتامينA( به شکل بتاکاروتن ) و ويتامينC مي باشد.

هندوانه از نود درصد آب و  پنج درصد قند طبيعي تشکيل شده است و فاقد چربي است ولي سرشار از ويتامين‌هاي A، B، C، پروتئين، منيزيم، آهن، کلسيم، فسفر، پتاسيم، سديم و ليکوپن مي‌باشد.

يک ليوان هندوانه ده درصد نياز روزانه به ويتامينC و ده در صد نياز روزانه به ويتامينA را تامين مي کند.

هندوانه از لحاظ ويتامين هاي گروه B نيز که براي توليد انرژي لازم هستند، غني است و منبع خوبي از ويتامين هايB1،B6،B5 (اسيد پانتوتنيک)، بيوتين (يک نوع ويتامينB) و نيز منيزيوم، پتاسيم و فيبر غذايي است. پس مي توان گفت که داراي ارزش غذايي بالايي است.

هندوانه ميوه‌‌اي است که حاوي ميزان بالايي از سديم و پتاسيم است به همين دليل از بدن در برابر بيماري‌هاي مختلفي مانند آسم و برخي سرطانها مانند سرطان روده و پروستات محافظت مي‌کند.

هندوانه التهاباتي را که در بيماري هايي مثل آسم، تصلب شرائين، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بين مي برد.

هندوانه به خاطر داشتن ويتامين C و ويتامين A و بتاکاروتن و ليکوپين، صدماتي را که در اثر استرس، استعمال دخانيات، سموم محيطي و داروها وارد مي شود کاهش مي دهد.

هندوانه داراي آنتي ‌اکسيداني به نام ليکوپن است که راديکال‌هاي آزاد و مضر را از بين مي‌برد به همين دليل از وقوع سکته قلبي جلوگيري مي‌کند و به کاهش خطر سرطان پروستات هم کمک مي‌کند.

هندوانه تورم و التهابات داخلي را کم مي‌کند مخصوصاً التهابات دستگاه تناسلي و ادراري.

هندوانه باعث پايين آوردن فشار خون مي‌شود.

هندوانه به معالجه يرقان کمک مي‌کند.

هندوانه براي گرفتگي کيسه صفرا مفيد مي‌باشد.

خارش و آلرژي را تسکين مي دهد.

افرادي که بزرگي پروستات دارند آب هندوانه استفاده کنند.

کساني که خونشان غليظ است آب هندوانه يک ساعت قبل از غذا بنوشند.

هضم آب هندوانه آسان‌تر از خود هندوانه است.

اگر هندوانه قبل از غذا خورده شود بدن را مي‌شويد و مرض را از جسم دور مي‌کند.

کساني که بيماري حصبه دارند پوست هندوانه را خرد کرده بر سر و کف و دست و پا ببندند.این عمل در طب قدیم جایگاه ویژه داشته است.

کودکاني که مخملک دارند آب هندوانه براي آنها مفيد است قبل از هر غذا يک استکان بنوشند.

کساني که سوزاک دارند یا به سوزش مجاری ادراری مبتلا شده اند روزانه 2 ليوان آب هندوانه قبل از غذا بخورند (سفليس هم به همين صورت)

هندوانه براي تب ‌هاي سوزان مفيد است.

کساني که يرقان دارند هندوانه را با سکنجبين بخورند.

اشخاص گرم مزاج خشک هندوانه يميوه خوبي براي آنهاست چون هندوانه طبيعتش سرد و تر است.

هندوانه همراه با سکنجبين سنگ کليه را خرد مي‌کند.

هر2 ساعت يک ليوان ميل شود 1 قاشق غذاخوري سکنجبين در يک ليوان آب هندوانه.

برای زیبایی پوست و مو هندوانه را فراموش نکنید

آب هندوانه براي تقويت پياز مو بسيار مفيد است قبل از هر غذا ميل شود. ماليدن پوست هندوانه به پوست باعث نرمي و لطافت آن مي‌شود. استفاده از ماسک هندوانه موجب پيشگيري از جوشهاي بعد از اصلاح ميشود. آب هندوانه مي تواند از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگي محافظت کند . هندوانه که منبع ويتامين A است , ميتواند چربي هاي زير پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستي را نيز کاهش دهد . هندوانه به طور طبيعي کمي پوست را سفت مي کند و در نتيجه ظاهر آن را بهبود مي بخشد . آب هندوانه باقي مانده مواد شوينده را از روي دست پاک مي کند و به فرايند پوست ريزي هم کمک مي کند تا پوست تازه و سفت شود . آنتي اسيدان هايي چون ويتامين C و A و ليکوپن در هندوانه وجود دارند که مي توانند همچون يک صلاح قدرتمند با تمام نشانه هاي پيري مبارزه کنند . ماليدن پوست هندوانه به پوست باعث نرمي و لطافت آن مي‌شود.

خانم های باردار و شیرده هندوانه را در سبد غذایی خود قرار دهید

خوردن هندوانه باعث کاهش عرق و سوزش سر معده در خانم هاي باردار مي شود.

شکر و آب موجود در هندانه، حالت تهوع خانم ها را تا حد زيادي کاهش مي دهد و از کم شدن آب بدن آنها جلوگيري مي کند.

مواد معدني موجود در اين ميوه به جلوگيري از گرفتگي و انقباض عضلات شکم در سه ماه سوم بارداري کمک مي کند.

 هندوانه حاوي مقدار زيادي از ماده لايکوبين است و اين ماده مانع از ورم شديد بدن در طول بارداري مي شود.

هندوانه سرشار از ويتامين هاي A-C- B6 به علاوه پتاسيم و منيزيم است و خوردن آن براي قدرت بينايي نوزاد، مغز، سيستم عصبي و ايمني بدن نوزاد بسيار مفيد است و همچنين پتاسيم موجود در آن ميزان آب را در خون و بافتهاي بدن خانم باردار به حالت موازنه در مي آورد.

خانم هاي باردار مي توانند 1 فنجان هندوانه بدون تخم و به شکل مکعب برش داده شده را در داخل مخلوط کن آنقدر بهم بزنند تا تبديل به يک مايع نسبتاً غليظ و يک دست شود سپس آن را از داخل الک عبور داده ( آنها را با فشار قاشق از الک عبور ندهيد در اين صورت بيش از اندازه فيبري مي شوند) سپس در صورت تمايل مي توانيد يک و يا دو قاشق چايخوري از مرکبات ديگري مثل ليمو ترش، ليمو شيرين يا پرتقال را به آن اضافه کنيد و آن را براي مدتي در فريزر قرار داده و زماني که بسيار خنک شد ميل کنيد.

هندوانه شير مادران را زياد مي‌کند قبل از غذا ميل کنيد.

بهترين زمان خوردن هندوانه قبل از غذا است.مصرف هندوانه بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث اختلال هضم مي‌شود و در حالت ناشتا مخصوصاً در هواي گرم يا در هنگام تشنگي، مضر است.

 هندوانه غذايي بسيار سالم بوده و مي تواند به لاغري شما کمک کند. يکي از دلايل اين امر، کم بودن کالري هندوانه است.

براي کاهش وزن فقط کافي است کالري دريافتي کمتر از ميزان کالري سوخته شده توسط بدن باشد. در واقع شوراي ورزش ايالات متحده، مصرف هندوانه را براي کاهش وزن توصيه مي نمايند.

همچنين، از آنجايي که هندوانه شيرين است، مي تواند جايگزين مناسبي براي غذاهاي شيرين پرکالري نظير انواع شيريني، کلوچه و بستني باشد.

همچنين، بر اساس يافته هاي علمي جديد، اسيد آمينه آرژنين موجود در هندوانه مي تواند به کم کردن وزن کمک کند.

 اين اسيدها باعث سوختن کالري هاي موجود در مواد غذايي مي شوند. به همين دليل، توصيه مي شود پس از غذاي خود دسرهايي همچون هندوانه يا ديگر منابع اسيد آمينه همچون غذاهاي دريايي، آجيل و دانه هاي خوراکي مصرف کنيد.

کسانیکه به مرض قند دچارند هندوانه را دریابند

خوردن هندوانه براي افراد ديابتي مفيد نيست؛ زيرا قند موجود در هندوانه در افراد ديابتي سبب مي‌شود قند خون بسرعت بالا رود بنابراين از خوردن هنداونه پرهيز کنند.

فوايد تخم هندوانه

تخم هندوانه خارج کننده سنگ (کليه ، مثانه و … ) است. مغز تخم هندوانه به هضم غذا کمک مي‌کند بهتر است براي اينکه نفخ نکنيم بعد از خوردن هندوانه چند دانه از تخم‌هاي آن هم با پوست جويده ميل شود.

تخم هندوانه براي معالجه کمبودهاي فکري و تقويت ذهني در کودکان و نوجوانان مؤثر است.

توجه:

هيچ گاه هندوانه را ناشتا نخوريد. مصرف هندوانه بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث اختلال هضم مي‌شود. اگر اشخاص سرد مزاج هندوانه بخورند امکان تضعيف قوه باء و درد مفاصل دارند. خوردن هندوانه براي اشخاص سرد مزاج، توليد درد مفاصل مي کند و در اين موارد خنثي کننده ي زيان هندوانه،‌عسل و قند و امثال آن است.

  زياده روي در خوردن هندوانه براي طحال زيان آور است. مصرف هندوانه در افرادي که آلرژي يا حساسيت فصلي يا غذايي دارند ممنوع است.

  ليکوپن که رنگ قرمز زيبا را به هندوانه مي‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات کمک مي‌کند.

جالب است بدانيد که هندوانه تنها ميوه‌‌اي است که نسبت به ميوه‌ها و سبزي‌جات ديگر داراي مقدار بيشتري بتاکاروتن است.

5. هندوانه ميوه‌‌اي است که حاوي ميزان بالايي الکتروليت سديم و پتاسيم است که آن را از طريق عرق دفع مي‌کنيم.

6. هندوانه همچنين سرشار از ويتامين‌هاي B است که براي توليد انرژي حياتي هستند. متخصصين تغذيه توصيه مي‌کنند که هندوانه منبع بسيار خوبي از ويتامين B6، B1 و منيزيم است. اين ميوه بخاطر ميزان بالاي آبي که در خود دارد که تقريباً 90 درصد آن را مي گيرد و ارزش کالري آن، جزء باارزش‌ترين ميوه‌‌ها دسته‌ بندي مي‌شود.

7. هندوانه خاصيت خنک‌کنندگي خاصي دارد و به طرز شگرفي سرشار از سيترولين بوده که آمينو اسيدي است که بدنمان براي ساخت يک آمينواسيد ديگر، آرژنين، که در چرخه اوره براي از بين بردن آمونياک استفاده مي‌شود، مصرف مي‌کند.

8. آنتي‌اکسيدان‌ها به کاهش شدت آسم کمک مي‌کنند. همچنين خطر سرطان روده، آسم، بيماري قلبي، آرتروز هماتوئيد و سرطان پروستات را کاهش مي‌دهد.

9. هندوانه منبع خوبي از تيامين، پتاسيم و منيزيم است که از بدن در برابر بيماري‌هاي مختلفي محافظت مي‌کنند.

10. هندوانه فاقد چربي است اما به توليد انرژي کمک مي‌کند. دربرابر زوال ماکولا هم محافظ خوبي محسوب مي‌شود.

وقتي گرماي تابستان ما را به تشنگي مي‌‌اندازد، خوردن هندوانه يک راه بسيار سالم و مطمئن براي جايگزين شدن نوشابه‌هاي انرژي‌زاست. ازآنجا که مقدار آب زيادي دارد، آب موردنياز بدن ما را تامين مي‌کند و هيچ چيز در يک روز گرم تابستاني بهتر از خوردن يک تکه هندوانه دلچسب و آب‌دار نيست! ،

تخمه های هندوانه داراي پروتئين هاي ضروري براي بدن، ويتامين B، تيامين ها، نياسين ها و مواد معدني همچون منيزيم هستند.

اين دانه هاي کوچک پرخاصيت سرشار از پتاسيم، منگنز، آهن، روي، فسفر و مس نيز هستند. دانه هندوانه سرشار از فيبر بوده، در نتيجه براي سلامت دستگاه گوارش مفيد است. همچنين دانه هاي هندوانه داراي مواد ضروري براي درمان انگل هاي روده اي، هپاتيت و التهاب بدن و آنتي اکسيدان هاي قوي هستند. از تصلب شرايين و گرفتگي رگ ها جلوگيري مي کنند و جوشانده دانه هاي هندوانه باعث از تخليه آسان سنگ کليه مي شود.

یک نسخه عالی

بيست تا سي عدد از دانه هاي هندوانه را جدا کنيد، آن ها را خُرد کرده و بساييد. دانه هاي خرد شده را درون دو ليتر آب بريزيد و بگذاريد به مدت پانزده دقيقه بجوشد. اين مايع را دو روز پشت سر هم بنوشيد و در روز سوم از خوردن صرف نظر کنيد و پس از وقفه يک روزه دوباره از آن بنوشيد. تا چند هفته اين روند را ادامه دهيد. نتايج جالب و قابل توجهي را خواهيد ديد،.نتيجه شما را شگفت انگيز خواهد کرد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
توصیه اگر درحال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی را دارید حتما پزشکتان را در جریان بگذارید؛ چرا که تداخل دارویی ممکن است به ضررتان باشد. بعد از باز کردن بسته گیاه دارویی،بلافاصله آن را درون یک شیشه دردار و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. حتی الامکان از داروهای گیاهی بصورت دمنوش استفاده کنید مگر آنکه شکل دیگری از استعمال آن توصیه شده باشد. با آرزوی سلامتی و بهروزی برای شما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 189
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 170
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 77
  • بازدید هفته : 1,227
  • بازدید ماه : 4,596
  • بازدید سال : 33,084
  • بازدید کلی : 284,142
  • کدهای اختصاصی



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت
    sa2022 elect6555

    الکسا